Turystyczna pozycja na świecie

Turystyczna pozycja na świecie

Budowanie swojej pozycji turystycznej na arenie międzynarodowej można rozpocząć na wiele różnych sposobów. Bez wątpienia są więc regiony, które mają naturalną przewagę wynikającą z obecności w świadomości masowego odbiorcy od dekad. Nikogo dzisiaj nie dziwią takie kierunki podróży jak Egipt, Turcja, Grecja czy Bułgaria i Włochy. Są to kraje o tak utartej renomie turystycznej, że nie sposób jest się na nich pomylić – można w ciemno wybrać jeden z popularniejszych kurortów w tych krajach, aby skutecznie się bawić przez cały czas urlopu. W dobie globalizacji tak niedalekie dystanse bardzo łatwo pokonać już nie tylko samolotem, ale także samochodem, co wyraźnie przekłada się na zainteresowanie przeciętnych rodzin mniejszymi miastami i alternatywnymi noclegami. Tak długo, jak za wybór miasta i hotelu odpowiadali przede wszystkim agenci podróży i wielkie biura pośredniczące w sprzedaży biletów lotniczych i miejsc noclegowych, tak długo utrzymywał się monopol największych na tym rynku. Te same kurorty a w nich ci sami bogaci ludzie otwierający kolejne interesy mocno ograniczały możliwości i horyzonty realnego poznawania okolicy. Dzisiaj i już widać, jak wiele do zaoferowania mają mniejsi i lokalni przedsiębiorcy, którzy są w stanie zapewnić u siebie wcale nie niższy poziom poczęstunku czy noclegu jak w renomowanych i znacznie droższych hotelach.