Turystyczna pozycja na świecie

Budowanie swojej pozycji turystycznej na arenie międzynarodowej można rozpocząć na wiele różnych sposobów. Bez wątpienia są więc regiony, które mają naturalną przewagę wynikającą z obecności w świadomości masowego odbiorcy od dekad. Nikogo dzisiaj nie dziwią takie kierunki podróży jak Egipt, Turcja, Grecja czy Bułgaria i Włochy. Są to kraje o tak utartej renomie turystycznej, że nie sposób jest się na nich pomylić – można w ciemno wybrać jeden z popularniejszych kurortów w tych krajach, aby skutecznie się bawić przez cały czas urlopu. W dobie globalizacji tak niedalekie dystanse bardzo łatwo pokonać już nie tylko samolotem, ale także samochodem, co wyraźnie przekłada się na zainteresowanie przeciętnych rodzin mniejszymi miastami i alternatywnymi noclegami. Tak długo, jak za wybór miasta i hotelu odpowiadali przede wszystkim agenci podróży i wielkie biura pośredniczące w sprzedaży biletów lotniczych i miejsc noclegowych, tak długo utrzymywał się monopol największych na tym rynku. Te same kurorty a w nich ci sami bogaci ludzie otwierający kolejne interesy mocno ograniczały możliwości i horyzonty realnego poznawania okolicy. Dzisiaj i już widać, jak wiele do zaoferowania mają mniejsi i lokalni przedsiębiorcy, którzy są w stanie zapewnić u siebie wcale nie niższy poziom poczęstunku czy noclegu jak w renomowanych i znacznie droższych hotelach.