Turystyka nowego wieku

Turystyka nowego wieku

W chwili obecnej nie trudno nie zauważyć, jak wiele pieniędzy inwestują poszczególne kraje w rozwój swojej infrastruktury turystycznej. Nie wszystko da się jednak skutecznie sfinansować z pieniędzy państwowych a nawet jeśli ich udział jest ogromny, to ostatecznie o sile oferty z danego regionu i tak decyduje zaangażowanie poszczególnych prywatnych przedsiębiorców i regionalnych dostawców towarów oraz usług. Jeśli w regionie wiele gospodarstw pozostaje wiernych rodzimym przepisom i naturalnej kuchni, możliwe jest prawdziwe rozreklamowanie tejże regionalnej kuchni w nie mniejszym stopniu niż udało się to chociażby Włochom ze swoimi lokalnymi przysmakami jak trufle, parmezan czy prosciutto. W Polsce, która dopiero od kilku lat stara się wykorzystywać nowoczesne metody promocji turystycznej, także nie brakuje prawdziwie smakowitych i tradycyjnych receptur oraz przysmaków, którymi można śmiało przekonywać do siebie ludzi z całego świata. Przykładem takiego tradycyjnego dania mogą być niesamowicie smaczne i zachwalane przez szefów na całym świecie polskie sery owcze oraz kozie, których mnóstwa spróbować można na licznych szlakach turystycznych i handlowych Podkarpacia oraz małopolski. Niewątpliwie są i regiony jak pomorze, gdzie szczególnie modna jest dziczyzna i gęsina lub świętokrzyskie, gdzie masowo zbiera się grzyby.