Walka o współczesnego turystę

Walka o współczesnego turystę

Największym problemem współczesnego przemysłu turystycznego jest bez wątpienia odpowiednie przekonanie ludzi do tego, aby dalej korzystali ze zorganizowanych form wypraw zagranicznych. Biura podróży i pośrednicy czy szeroko rozumienie agencji turystycznych przez wiele lat kompletnie zdominowali rynek, uzależniając od swoich usług niemal każdego turystę – a już w szczególności rodziny pragnące podróżować razem do egzotycznego kraju. Oczywiście podróżowanie z pomocą doświadczonych biur nadal jest najpopularniejszym sposobem zwiedzania świata, ale w mentalności podróżników nastąpiła ogromna rewolucja i dzisiaj każda rodzina stara się samodzielnie planować swój urlop, korzystając przede wszystkim z Internetu jako idealnego źródła informacji nie tylko o biletach lotniczych czy atrakcjach turystycznych i zabytkach w danym regionie. W Internecie nie brakuje forów adresowanych do podróżników amatorów, na których znaleźć można tysiące wskazówek i przydatnych informacji z danego miasta czy kraju. Nie brakuje tam także bardzo dokładnych i prawdziwych – w odróżnieniu od zamieszczanych w celach marketingowych informacjach z katalogów turystycznych – opisów sytuacji z hoteli. Dzięki temu trudno jest dzisiaj niekompetentnym hotelarzom czy innym organizatorom atrakcji turystycznych utrzymać się na rynku – wszelkie nieprawidłowości natychmiast trafiają do potencjalnych przyszłych klientów.