Wprowadzenie konkurencyjnej turystyki

Wprowadzenie konkurencyjnej turystyki

Wiele mówi się dzisiaj o konieczności rozwoju turystyki w krajach, które do tej pory kompletnie nie błyszczały na rynku ofert międzynarodowych. W Europie nie brakuje urokliwych miejsc, które jednak na świecie ogólnie kojarzą się z Włochami, Francją, ewentualnie innymi ciepłymi krajami południowej Europy. Trudno się temu dziwić obserwując jak stosunkowo tanie a jednocześnie komfortowe i atrakcyjne potrafią być rejony Bułgarii, Chorwacji, Grecji czy już bardziej azjatycko – Turcji. Mimo odległości kulturalnej Egiptu czy Tunezji, wysokie aspiracje turystyczne tych krajów basenu morza śródziemnego przyczyniły się do tego iż hotelarze i przedsiębiorcy lokalni w tych krajach zaczęli prowadzić biznes turystyczny zgodnie z europejskimi wzorcami. Niekiedy więc w tych krajach spotkać można znacznie bogatszą a do tego egzotyczną bazę noclegową i infrastrukturę turystyczną, niż w innych budujących się dopiero krajach Środkowej Europy. Nie oznacza to jednak, że kraje Wschodniej i Północnej Europy zamierzają złożyć broń w walce o współczesnego turystę. Wręcz przeciwnie, widać że dzisiaj można zbudować atrakcje turystyczne w oparciu o potencjał geograficzny czy środowiskowy każdego niemal regionu. Zimna Norwegia i Finlandia od lat tworzą wizerunek najbardziej naturalnego miejsca na planecie, gdzie turyści miłujący kontakt z nieskażoną naturą będą czuli się jak w raju.